Milan Vít

Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?
  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x

Milan Vít

17/ Úvaha, co hlavu mou v noci napadá

Neznám medicinskou definici lidské paměti, ale já si ji představuji jako úschovnu zavazadel, tedy myšlenek. Známe to z nádraží – narvu do skřínky všechno, co nepotřebuji, vhodím 50 Kč a zabouchnu. Myšlenky jsou pod zámkem.

27.6.2022 v 6:20 | Karma: 9,31 | Přečteno: 311x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

15 / Nechtěným sponzorem

Už W+V zpívali: "Život je jen náhoda, jednou jsi dole, jednou nahoře..." Nejsem horolezec, nemusím být úplně nejvýš, ale když chci dát někam své prašule, chtěl bych si zvolit adresáta sám!

9.6.2022 v 6:06 | Karma: 11,20 | Přečteno: 408x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

164 | Proč nejdu do diskuze

Svět vědy a techniky přetransformované do konzumního obalu nás neviditelně válcuje. Včera vyprovázejíc kolegu na vlak, jsem zjistil, že ještě existují noviny v tištěné podobě. Rozdávala je tam stevardka příchozím. Kde se kupují...

4.8.2021 v 5:25 | Karma: 15,05 | Přečteno: 351x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

140| Přehnaná očekávání - úvaha

Líza, kamarádka, se rozhodla si udělat radost. Ráda čte, ráda se vzdělává, ráda poznává. Koupila si mojí knížku povídek. Snad ani netuší, že tím udělala radost i mně. Jenže ... její radost ve mně vyvolává obavy. Proč? Víc v textu...

14.3.2017 v 6:00 | Karma: 16,60 | Přečteno: 193x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

120| Nepřeruš tento řetěz!

Ano, takto začínající texty dostávám s nepravidelnou pravidelností již od doby, co mi byla vytvořena mailová adresa. A co já na to? S pravidelnou pravidelností je od počátku hážu do koše! A dnes přišly hnedka dva!!!

11.2.2017 v 6:00 | Karma: 15,52 | Přečteno: 460x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

118| O chytrých spotřebičích...

Často je mi vytýkán pesimismus. Mé články jsou prý smutné a většinou blbě končí. Považuji se spíše za realistu, nicméně dnes půjdu do sebe a poté, co jsem přežil návštěvu u zubaře, rozhodl jsem se napsat článek pro pobavení....

9.2.2017 v 6:00 | Karma: 15,58 | Přečteno: 283x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

117| O chytrých mobilech...

Informační technologie neznají hranice, nemají bariéry! Útočí ze všech stran, čelem i ze zálohy ... PR agenturou vrženy do světa - jsou jako zmutovaný, pandemický virus šířeny mezi lidmi ... samotnými lidmi - uživateli!!

8.2.2017 v 6:00 | Karma: 14,52 | Přečteno: 352x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

116| Osud nebo náhoda?

Je fajné napsat perex, který láká k četbě, jak vosu na slunci bonbón. Těžší je však do těch 99 písmen vtěsnat upoutávku na úvahu (téměř filozofickou) o víře v osud ... anebo ve střípky náhod tvořících kaleidoskop nazývaný život!!

4.2.2017 v 6:00 | Karma: 12,78 | Přečteno: 187x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

108| Hořký příběh - II.

Že je vám tenhle text povědomý? Jistě! Už jste podobný četli. Jenže ten už není! Zmizel! Omylem, náhodou či záměrně? Je-li vztek záměr, tak záměrně. Prý ukvapené rozhodnutí – vztek je špatný rádce. Proč je tu zas? Prý chyběl...

20.1.2017 v 6:00 | Karma: 12,59 | Přečteno: 200x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

63| Ostravské tramvaje

No vida, vláčky, lokomotivy, mašiny či motoráky si našly dost příznivců. Nejsem technik ani historik, neznám přesná data, čísla, názvy ani parametry, jenom se mi líbí velké stroje - tak si je prostě vyfotím. (16+2 tram - ov,ol).

21.11.2016 v 6:00 | Karma: 18,18 | Přečteno: 536x | Diskuse| Fotoblogy

Milan Vít

62| Dnes na téma ... domov

Inspirován panem Jaromírem, listuji fotkami svého města. Orlová následuje osud Karviné. Ta stará, vlivem poddolování už téměř zmizela, o 5 km dál je 'nové' sídliště..

20.11.2016 v 6:00 | Karma: 22,03 | Přečteno: 493x | Diskuse| Fotoblogy

Milan Vít

45| Komunikační šum

Není šum jako šum. Například "Šum Svistu" je zpěvák. Žlutý a nekonečný! Šum sám o sobě je shluk titěrných hluků. Jenže komunikační šum nebývá slyšitelný. Je spíše černou dírou pohlcující a deformující naše slova a jejich význam..

29.9.2016 v 5:30 | Karma: 20,34 | Přečteno: 304x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

21| Scénář píše ... život!

Také vám, divákům kteréhokoliv z řady nových seriálů, občas připadá, že scénáristé píši epizody ve stavu mírné nepříčetnosti, že vaří z vody? A je vám stydno za herce, pronášející naprosté kraviny? Ale, když televize je tak.

17.10.2013 v 0:10 | Karma: 11,87 | Přečteno: 432x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

19| Planý slib

     Kaji se, sypu si popel na hlavu, co sypu – válím se v popelu, jak holub, rochním si v něm a lituji neuváženě a veřejně proneseného slibu: nastudovat si současnou politickou, předvolební situaci a napsat k tomu povídku.

30.9.2013 v 23:57 | Karma: 11,49 | Přečteno: 287x | Diskuse| Společnost

Milan Vít

18| Bez nadpisu

Nejraději bych to dnes dal i bez „perexu“ – jednak se mi to slovo valně nelíbí, před sametovou revolucí se tak jmenovalo družstvo prádelen a čistíren. A za druhé nevím, o čem psát. Nenapadá mě žádné téma! Můj strašák je tady.

23.9.2013 v 1:44 | Karma: 13,14 | Přečteno: 338x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

17| Ani bezpečnost, ani iluze!

Není to tak dávno, co jsem tu psal, jak jsem naletěl podomnímu obchodníčkovi s neodolatelnou nabídkou bezpečnostních zámků, dveří a kování. Oč měl méně seriózních argumentů, o to víc mu jela huba. A jak to bylo vlastně dál...

19.9.2013 v 0:53 | Karma: 13,49 | Přečteno: 525x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

09| Bezpečnost či iluze?

Za kolik? Tak dneska za 2 000? Mohu to tak nechat? Ano, tak takhle vlastně proběhl podomní obchod s prodavačem iluzí, s podvodným darebákem, s neřádem, kterej ze mne vymámil dva 'tácy' a ještě přitom znehodnotil dveře!!

27.8.2013 v 7:33 | Karma: 14,31 | Přečteno: 529x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

08| Stáří nám zrcadlem?

Dramatické zamyšlení, jak jsme jiní, než bychom chtěli být. O sbližování a odpuzování, o netoleranci a vůbec o tom, že život není peříčko....

26.8.2013 v 10:36 | Karma: 16,24 | Přečteno: 451x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

07| Kam se mnou, kam s ním?

Jsem tu novej, nejsem mladej, technice moc nehovím. Pod článkem mám diskutéry, chci se bavit, jenže problém. Nemám účet - založ si ho! Máš dukáty? Ne? Smůla, diskuse je omezená. Je tu jedno řešení: založ si facebook! Nechci!! 

22.8.2013 v 15:42 | Karma: 14,93 | Přečteno: 411x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

06| Kamarádství nebo láska?

Ne vždy se mi daří, ne vždy mám dobrou náladu. Ne vždy se mi chce psát. Dnes jsem se potkal s kamarádem, dobrým kamarádem. S velmi dobrým kamarádem z dětství. Příjemný večer. Příjemný rozhovor. Nakonec je tu dárek. Dárek pro mě?

21.8.2013 v 1:05 | Karma: 16,26 | Přečteno: 677x | Diskuse| Poezie a próza