136| Moc se mi tam nechtělo – příběh Běty

Mini sraz je mrtvý, ať žije ten příští! Nakonec se nás sešlo 7. Slušné, ne? To je tak akorát, abychom se slyšeli a popravdě v 53 letech i viděli! Paradox: Nepřišli pozvaní, ale nahradili je jiní … ale o tom později.

2 týdny si dopisuji se spolužáky (jasně, že bývalými) ohledně srazu. Nejdřív vtipné, pak už únavné. Navíc se mi tam ani moc nechce. Proč? Musí mít všechno nějaký důvod? Prostě nejsem ve své kůži. Už dva měsíce chodím k zubaři – opravdu znám příjemnější místa na zemi. Vlastně mimo márnice, nemocnice a věznice – to jsou všechna ostatní. Únava je další faktor! Zdeňkovými slovy: ze zimního spánku plynule přecházím do stadia jarní únavy (a kdesi v dáli už číhá letní lenost). I když, čím jsem starší, tím víc to už pro mne není sezónní záležitost! A navíc mě domácí práce nebaví – ostatně jsem doma tak málo, že na ně nemám vůbec čas. Do fachy na šestou, domů až po šesté (za tmy tam … a za tmy nazpět)! S únavou se zvyšuje i má potřeba relaxu. Co tím myslím? Trojboj: lednice – vana – postel. Jím ráda, naložená ve vaně si ráda čtu … a závěr? Je nejsladší! Kdo vymyslel postel, by měl dostat „nobelovku“! Takže dokončím myšlenku: spím ráda, spím dlouho a spát umím. Fakt dost dobře!

No a teď do toho ten sraz třídy – ve čtvrtek! Chápete to? Ve čtvrtek, když pátek je normálně pracovní den! Teda pro mě! Michal má volno! Dělá dvanáctky, tak si naddělá. Já se tak maximálně oddělám. Zítra totiž nespočinu v kanclu, ale jedu s chlapama do Varů. Jasně, že Karlových … jasně, že ne do lázní … jasně, že služebně! Projekčně se podílíme (myslím naše firma: Drahoprojekt) na rekonstrukci přečerpávací stanice u letiště. To se ani do města nedostanu, ostatně není o co stát … ruských ksichtů vidím dost denně v metru. Jasně, k věci! Von ten sraz vlastně ani žádnej opravdovej sraz není! Michal tvrdí, že mini sraz je jeho vynález – lidé si lépe pokecaj. Do hezkých slov se dá zabalit všechno – pravda je taková, že se tu s dcerou (u babky na prázdninách) nudí a nemá jít s kým na pivo. No ale, když jsem to slíbila – tak se tam na chvíli stavím. Dám jedno malý, a za hoďku pomažu na relax!

Mám zpoždění … i když, jak se to vezme, z práce jsem třeba vypadla dřív – už v 5 hodin. Za kliku beru přesně v 17:30. No, moc jich tady zatím není: jasně, Michal z Ostravy a …. Petr M. Jak ten se sem dostal? Vždyť bydlí někde u Kutné Hory! Hele, už mě spatřili, už vstávají, už se po mně sápou...

„Ahoj Bětuš, to je fajn, žes dorazila, jsme tu jak 2 sirotci – já a Michal!“ drmolí Michal z Ostravy. Netuším, proč Petra nazývá Michalem. Že by parafráze na film „4 vraždy stačí, drahoušku: všichni jsme Gogo – všichni jsme Michal?“

Proč mu říkáš Michale?“ snažím si udělat jasno, „jo, dám si pivo, děkuji… Jaké? Plzeň, jasně!“

A jak mu mám říkat?“ odvětí Michal, „když je Michal?“ hraje to docela dobře - Michal.

„To ale přece není Michal! To je Petr, Petr M. sakra!“ mám dost té pitomé hry a těším se už na vanu.

„Cože? Michal, že není Michal? Michal Hegr? A kdo je tedy? Jaký Petr?“ Michal vypadá skutečně překvapeně, „ale Petra nemám na seznamu! Co s tím? No, ale když už tu jsi – tak se posaď, Petře! Ale kde je tedy ten Hegr?“ ptá se zoufale.

Cink ... dveře se otevřou a už se k nám blíží další spolužák! Patrik N. Michalovi se rozzářili oči! Konečně dorazil – podle jeho seznamu: Michal Hegr!

„Buď zdráv člověče, takovej faux pax! Spletl jsem si tě s Petrem, jenže toho nemám v seznamu,“ říká na omluvu Michal. Rozpačitě se po sobě (s klukama) díváme. Kdo bude mít tu odvahu – vyjevit mu pravou totožnost nově příchozího? Dal si s tím seznamem takovou práci. Sakra, a kde je vůbec skutečnej Hegr?

Cink, vstupní dveře se otvírají a vstupuje … Zdeněk! Výborně, ten si nebude brát servítky, ten mu to vysvětlí. Nevysvětlil. Patrika bohužel nepoznal ani on. Tak je to na mně. Ale pan organizátor má novou oběť. Zdá se, že téma ‚Hegr‘ ztratilo na aktuálnosti.

„Jo, dám si ještě jedno, děkuji. Zábava se začíná rozjíždět. Sbohem má vano, dneska – doufám, že dneska – to už vypadá tak na rychlou sprchu! Cink! Konečně tu nejsem jediná žena mezi tím trním – přichází Ivana. A za ní? Kdo to je, už fakt houby vidím … bingo! Hegr! „Míšo! Koukej, kdo přišel! Můžeš si odškrtnout jmenovce!“

„Jakého? Dalšího Čecha už nemám na seznamu!“ tvrdí dost rezolutně Michal z východu.

„Jak nemáš žádnýho Čecha? Všichni jsme přece Češi!“ díky Zdendovi se přece jen dostalo na již zmiňovaný film.

„Nemyslím Čecha … Michal je tady, Michal Hegr!“

„Hegr? Fakt? Nekecáte, že ne? Tož vítej, synku! Tak až na Pavla jsme tady všichni! No, myslím, že dneska si večeři zasloužím. A pivo také, malé“ usměje se Michal a vytáhne foťák.

****

„Ježkovi zraky, tak už jsem se dlouho nezasmála – musíš přijet častěji, Míšo. Ne, děkuji, čtvrté pivo si už nedám … šmarjá, kolik je hodin? Půl 10?!“ to už je v ohrožení i ta sprcha – vypadá to tak na mokrou žínku, „jde se mnou někdo na metro?“

Jde Michal. Jsem ráda, že jsem přišla – bylo tu fajn. Jenom to ranní vstávání – to nechci opravdu vidět!

 

Autor: Milan Vít | pátek 10.3.2017 6:00 | karma článku: 17,17 | přečteno: 337x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 318x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?