137| Já jsem se fakt těšil – příběh Zdeňka

Vždycky mě zajímal „jiný úhel pohledu“ – a nechápal rčení: „Kolik hlav – tolik pravd!“ Pravda je přece jen jedna! I proto se dnes dívám na 1 příběh očima vícerých přítomných. Možná nudné pro čtenáře – snad zábavné pro účastníky.

Ranní směna. Dnes překvapivě – nuda! Žádná havárka, žádný průšvih, žádný šéf. Už mě nebaví hrát ani piškvorky! Mrknu do pošty, třeba tam bude nas…á odpověď Michalova. Vymyslel si miniaturní sraz ze střední! Jenže si zavařil … netušil, že se 6 lidí nikdy nemůže shodnout na termínu! Teda 6 chlapů by se snad shodnout mohlo, ale chlápci 3 – a stejný počet žen? Nikdy! A když už to vypadá na smír, odbourám ho nějakou hláškou já. A hele, tak mám po ptákách … organizace se ujala Ivana: a stanovila nekompromisně datum a čas! Je vidět, že má velkou rodinu a s velením dostatek zkušeností! Každá žena ví, že rodinná demokracie vede jen k anarchii. Nicméně tuším problém … zvolený termín se absolutně nehodí Iloně. Mám takovej nepříjemnej pocit, že Ivana ztratila jednu kámošku!

****

Čtvrtek, 17:50 – vylézám z metra. Jo, za mnou je muzeum, přede mnou park. Jak to psal ten východní diktátor? 150 metrů? To je při mé 2 metrové výšce zhruba 155 kroků! Tak zase špatně! Ušel jsem metrů (či kroků) teprve 90 … a přesto jsem tady! Jít dál, dojdu až na Pavlák!

„Auuu!“ Tak s futrama to Michal trefil! Já je také. A to pivo má už taky druhé! Kdo se směje nejlépe? Poslední přece … a vytahuji trumf! Tulipány. Pro holky – když bylo to MDŽ. Sice předevčírem, za to však kus za bůra! Pětka mě nepoloží. Z holek je tu ale jen Bětule. Proč na mě vysílá ty prosebné pohledy? A už se to dovídám: „Vysvětli prosím tě, decentně Míšovi (jo decentně, to jsem opravdu ten pravej), že nemluví s Hegrem a ukazuje na Hegra!“ Nechápu, oč tu běží. Hegr seděl vždy v lavici s Petrem M. a ostatně, sedí vedle něj i teď!

„Nazdar Zdendo!“ reaguje první ostravskej Michal, „a co pro nás … si zeleninu nedones? Apropo, kde se flákáš, mám už 2. pivo!“

Dvojnásobnej útok! Jdu do něj, i já umím útočit ostrejma! „Čauves ty jeden ‚Východňáre‘! Kam kvaltuješ? Máš čas, MDD je až 1. 6. a MDZO ještě neprošel parlamentem!“ čekám, jestli se chytí … a dočkal jsem se!

„Odpusť člověku mdlého rozumu, jenž nechápe, oč tu běží. MDZO – toť den zatoulaných ovcí či zapomětlivých otců?“

„Těsně vedle! Zmatených organizátorů! A kde je nás víc?“  

Michal (ZO) zvážní. No to bych taky rád věděl, nepřijít Petr s Hegrem, tak tu s Bětkou sedím sám. Pavel nikde, Ilona nikde, Ivana nikde…“

Hmm, tak proč jsi blokoval tolik stolů … 3, 4, 5 …6 a 7? Počítám cedulky ‚Rezerve‘.

„Ale říkal jsem si, kdybyste chtěli jako více prostoru, abychom se netlačili“ už se zase chytá ZO.

„Kluci, nechci vám kazit radost, ale já nejsem Michal, natožpak Hegr,“ vstupuje do hovoru Hegr.

„Jak to, že nééé?“ Zdenda s Michalem se po sobě bezradně podívají, „tak kterej ty vlastně jsi?“ pronesou víceméně dvojhlasně a Michal dodá, pročítajíc seznam zhora dolů a zase zpět, „Ivana snad nejsi, co?“

Cink! Než se tajemný spolužák vzmůže na své představení, upoutá mojí pozornost právě příchozí … Ivana. Má chvíle nadešla, natahuji se přes stůl pro druhý tulipán a … sakra! Půllitr, nahrazující vázu se kácí k zemi. Jen Michalova, překvapivě rychlá reakce, zabránila nejhoršímu … ale první šplouch se rychle vpíjí do Petrových kalhot!

„Proč zase já,“ zaúpí nešťastný 1. Hegr, čímž vypointoval svou, před chvílí vyprávěnou, příhodu z bálu, kde jeho kalhoty, jako magnet, přitáhly tekutiny hned … 3x!

„No vidíš, už jenom 2x a vyrovnáš loňský rekord,“ snažím se ho povzbudit. Nemyslím, že se mi to podařilo.

„Mohl bych se tedy konečně představit?“ ptá se neodbytný 2. Hegr.

„A není to zbytečné? Už jsme si tak nějak zvykli na to, že jsi Hegr, ostatně, jak to vypadá, tak jsme všichni Hegři!“ parafrázuji hlášku z české komedie z doby našeho dětství.

Ale já jsem Patrik!“ beznadějně máchne rukou Hegr, tedy vlastně Patrik.

„Kdo nám tedy ještě chybí?“ ptá se Ivanka a odpovědí jí je hromové zvolání: „No přece Hegr!“

„Jak víte, že stojím za dveřmi?“ ptá se překvapeně právě dorazivší Michal Hegr. Odpovědí je mu jen smích.

„A kdo jiný by mohl dnes ještě přijít?“ napovím mu, ale nemyslím si, že by byl z odpovědi moudřejší. Vypadá dost zmateně – zřejmě další adept na organizování srazů, až to Michal definitivně vzdá.

****

Blíží se devátá, všichni Hegři jsou identifikováni, večeře snědená, tulipány pomalu uvadaj – co byste chtěli za pětikačku. Zrealizováno je i památeční foto … a já budu muset jít, žena jde na noční. Loučím se nerad, zábava je překvapivě dobrá … a vygradovala po Petrově návratu z hajzlíku.

„Kruci, proč jste mi neřekli, že tam stříká kohoutek?“ ptá se nešťastně. Odpovědí mu je (jak jinak) hromový smích.

„Míšo, nebylo to dnes tak nejhorší. Jen si dej do příště, do pořádku ty seznamy … a nezvi tolik Hegrů, nesestavujeme fotbalovej mančaft…“ poradím mu na závěr.

„Hele zlato, Hegři mi tolik nevadí, až na toho mokrého, ale nad tebou se zhluboka zamyslím. Zanášíš nám sem vegetariánské nezpůsoby, chodíš pozdě, mlátíš hlavou do futer a … ještě brzo odcházíš (nakonec aspoň nějaké pozitivum) … a věčně se navážíš do skvělého organizátora masových akcí,“ rozjíždí Michal závěrečný atak a ještě dodává, „ostatně s organizováním čehokoliv já definitivně končím!“

„Ale no tak neblbni! Byla by škoda toho nechat … zvlášť, když ti to tak jde! 1. Hegr si vezme náhradní gatě a bude to dobrý! Kromě toho – my nemáme ty seznamy!“ směji se už cestou k východu, „tak se mějte!“

Autor: Milan Vít | sobota 11.3.2017 6:00 | karma článku: 14,46 | přečteno: 257x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?