139| Osmý člen - příběh Milana

Povím vám pikošku (= slovensky: zajímavost – moc se mi to slovo líbí). Srazu se zúčastnil ještě jeden človíček. No a co – říkáte si? No a nic! Jenom, že není ze třídy, ne každý ho zná a jeho účast byla spíše virtuální. 

Měsíc před srazem: sídlištní hospoda sice otvírá až v 11, ale já už od 3 stepuji na parkovišti a vyhlížím ex-spolužáka ze střední – Zdeňka. A už je tady, nenápadná bílá Fabie s minimalistickým logem Pražské teplárny, ze které se souká ven něco dlouhého (jistě přes 2 metry) a vysmátého: „Čau Draku! Nečekáš dlouho, že ne!“ tlemí se poněkud bezdůvodně Zdenda.

„Čekám, ale co bych pro tebe neudělal,“ odvětím a využívám příchodu uklízečky, abych se vecpal do hospody 5 minut před otvíračkou. V zadní místnosti pak zabírám oblíbený rohák, objednávám si malé pivo a snažím se (bez brýlí) odtajnit nabídku jídelního lístku…

Po obědě si dávám druhé (jasně, že malé) … když dovnitř vchází Milan Jůn, ex-spolužák ze základní. Jsme domluveni na 12, ale evidentně to stíhá dřív. Slušnost mi velí, abych je navzájem představil, což učiním ... a pak už události nabírají rychlý spád.

 „Cože? Ty děláš také v Teplárnách?“ vyhrkne Milan překvapeně?

„Jak taky?“ nechápe Zdeněk, „kdo ještě?"

„No, švagrová přece, od bráchy žena! Danuše Jůnová!“

„Jo, Danka? Tak tu samozřejmě ano! Znám ji, chodíme spolu…“ … „No, nekecej“ skáču mu do řeči, „a to se jen tak bezostyšně přiznáváš? Vždyť je vdaná a ty taky ještě ženatej!“

„… chodíme spolu, ale jen na volejbal! Nedramatizuj to! Ještě se toho tady Milan chytí a Danka bude mít průšvih,“ brání se mému nařčení Zdeněk.

„Neboj, já vím, že Michal moc rád a ne zrovna málo přehání,“ uklidňuje Zdeňka Milan.

„Já, že přeháním? Nakonec snad popřeš i to, žes kdy chodil s naší Bětou, ne?“

„Cože s Bětulí? Zase kecá, ne?“ diví se Zdeněk.

„Tentokráte ne,“ odvětí zcela vážně Milan.

****

Po měsíci – na srazu: „… jo a pozdravuje tě Bětko, Milan Jůn,“ právě jsem si vzpomněl a vyřizuji od Míly 4 týdny starý vzkaz..

„Jo, děkuji, jak se má?“ padne sice jenom zdvořilostní otázka, ale vedle sedící Petr zbystří pozornost.

„Jednoho taky znám, má u nás ve Žlabech chalupu! Chodím s ním a jeho bráchou na pivo!“

„No, nekecej! Tak to bude ten můj … chalupa sedí, brácha sedí…“

„Počkej, jak sedí, minule tvrdil, že si hledá práci!“ vmísí se do hovoru Zdenda.

„Vtipnej!“ oceňuje ho Běta a pokračuje, „hele Michale, asi si ho zapiš do seznamu, je nás tu 7 a 4 ho známe! A kdoví, zda ho neznají i Hegři?“

„Koho mám znát?“ zvedne hlavu od guláše pravý Hegr.

„Jůn, Milan Jůn … neříká ti to jméno něco?“

„No, aby ne – to je přece ten kuchař ze Sushi Baru na Letné! Ale už jsem ho asi rok neviděl. Možná tam už není ani to sushi? Tady ho ještě někdo zná?“ ptá se Michal.

„Kdo ho zná? To je ale úplně špatně položená otázka!“ prohlásím, „správně má dotaz znít: Je tu snad někdo, kdo nezná Milana Jůnu?“

Já nevím, asi to bude jen shoda jmen … ale když jsem rodila v Centrální nemocnici prvního syna, to už bude 30 let, tak za maminou od vedle chodil na návštěvy místní údržbář, prý spolužák, stejného jména.“

Tak to není shoda, to je realita … na porodním po vojně Milan začínal!“ směji se. A co ty Páťo, chceš snad jít proti proudu a tvrdit nám, že ti jméno Milan Jůn nic neříká?“

„Milan Jůn? Ne, toho fakt neznám, i když … Vladimíra, toho bych jednoho znal, ten dělá u nás v televizi! Od jejího vzniku, taky už má zřejmě na zádech vyraženo inventární číslo!“

„To je jeho brácha - na Nově,“ jen suše poznamenám, rozhodnutý se už dnes ničemu nedivit, „takže ho zapisuji do seznamu … in memoriam!“

„Co blbneš, proč po smrti?!“ … „Nemyslím po smrti, ale zítra po práci - tedy po akci ! A neboj, budu ho vám ho pozdravovat - od vás všech!“

 

Autor: Milan Vít | pondělí 13.3.2017 6:00 | karma článku: 14,72 | přečteno: 196x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?