143| Střípky z lázní

Tak mi lhali! Po návratu z lázní před 4 roky mi bylo řečeno, že za mě už pojišťovna nezaplatí ani floka. Jenže vyměkla a zaplatila. Mám po náladě. Všichni mi lázně přejí, ať si je užiji, hned by jeli taky! Jenže nejedou - jedu já.

Nástup 28.12. Nechápu! Kdo mohl, na svátky zdrhnul. Svorně - personál i pacoši. Přebytek kapacity = třeba nabrat nové klienty. Pobyt bez procedur? Komu to vadí? Ale no tak - vždyť bazén není vypuštěný a čistý  podhorský vzduch (40 km od Beskyd, 10 km do Ostravy) lze přece také dýchat nepřetržitě. Proto se nepřetržitě platí i vzdušné... Ale dost stesků, je po svátcích, stavy se naplnily ... už nejsem v jídelně sám. Dobrá, první střípek bude z jídelny s podtitulem: "Nikdy nikomu nevěř!"

Hrají: amatérský spisovatel Michal, při autonehodě na cucky rozšmelcovaný mladíček David, důstojná paní Marie a tři dny starý 'přírustek' z Jižní Moravy - mladičká učitelka Hanka. Jídlo se objednává tři dny předem ze tří možností: první nebývá nic moc, druhé fakt nemusím ... a to třetí (zdravá výživa) mi rozhodně nešmakuje! Marie je konzervativní: objednává vždy 'jedničku' - typické, české, hutné menu. Hana preferuje výběr převážně z 'trojky' ... a já balancuji mezi 1 a 2. David, přicházející do jídelny víceméně nám jen popřát dobrého rána, dne či večera - si objednával málokdy. Však nyní okouzlen dívčím půvabem 'soušky' učitelky dochází častěji. Předevčírem si (nimrajíc se ve své porci) všiml, že mu chybí zítřejší objednávka: "Nojo, ale co tam dát, když už tu nejsou 'jídelníčky'?" 

"To máš jednoduché," zvolá (zdravé potraviny konzumující) Hana, "objednej si jako já!"

"To bych nedělala," zapojí se do debaty i nemluvná Marie, "to se moc nenajíš, dej si moje 'jedničky', neprohloupíš!" láká jej ta dobrá žena.

"Hele Dejvide, dyť je to jasné: ty seš vybíravej - já sem vybíravej! Já bych si nic tučného a ani zdravého neobjednal! Takže to máš v cajku, vol moje pořadí: 1, 2 a 3! Nevím sice, co to je, ale určitě je to jedlé!" Pádné argumenty, které mi David nevyvrací.

O 2 dny později: Snídani dnes David obětoval na oltář spánku (po prohýřené noci) ... a dorazil až na oběd. Ještě ani neponoříme lžíci do polévky, když věčně hladová Hanka už porcuje své rybí filé. Osobně proti rybě nic nemám, předevčírem jsem ji měl také, 2x do týdne ji však nemusím.

Dobře vyspinkaný David si utahuje z Hanky: "Jak to můžeš jíst, vždyť to je pangasius - nejblbější, nejlevnější maso! Co maso! Samá voda to je. No, to bych do pusy nevzal ani náhodou! Co povíš, Michale?" Já? Nic! Já překvapivě mlčím a čučím do talíře na svého pangasia a přemýšlím, proč jsem si objednal 2x po sobě filé. Že by kvůli Haně? A talíř s hlavním chodem přistál už i před Davidem. Co způsobilo ztrátu jeho řeči v půli věty? Jasně, rybí filé! "No tohle? To je asi nějaký omyl, ne? Podejte mi objednávkový lístek!" 

Stalo se a Haně už to zapálilo: "Dyť to je ta vaše včerejší doobjednávka alá Michal! Jak ti tu tvrdil, že nejrozumnější je opsat jeho výběr, ne?" směje se Hana, až jí kousky pangasia lítají z úst!"

"Ale vždyť to nechutná vůbec špatně! A myslím, že to není ani pangas, hele já jsem to skoro snědl!" důsledně dokoušu, než se začnu smát i já.

" A jaké to máte vy, Maruško?" ptá se pro kontrolu David i zbývající přísedící.

"Já? Výborný segedin! V životě jsem lepší nejedla!" dodá s gustem Marie.

"Tak to ne! Na cimře mám ještě 2 řízky - tohle nechávám plavat," odloží David příbor a nenasycen odchází.

O další den později: Setkáváme se u oběda, snídani jsem nedal tentokrát já ... až tam se dozvídám konec 'objednávkového' příběhu. Pod 'trojkou' na večeři se totiž skrývala: ... krupicová kaše!

"Teda kdybys Michale, viděl Davidův výraz, když mu tu dobrotu donesli! Zbledl, pak prostřídal několikrát celé barevné spektrum ... vstal, až převrhnul židli, a šrouby/nešrouby úprkem zmizel z jídelny. U vedlejšího stolu se smějí ještě teď!" vypráví mi Hana. 

A kdeže jsem byl já - že jsem o tuto mňaminu i barevnou exhibici přišel? S Romanou (od vedlejšího stolu) ve vesnici za lesem, ve vyhlášené hospodě Mexiko na tvarůžkách a černém pivu (výběr č. 4).

Dovětek: dnes na večeři jsme objednávali jídla na víkend: "Nechceš poradit, Davide?" ptám se jej bezelstně ... nechtěl. No dobrá, ale potom, ať se nediví.

Autor: Milan Vít | středa 9.1.2019 19:11 | karma článku: 17,20 | přečteno: 664x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?