145| Střípky z lázní: zázraky se dějí

Vždy jsem tvrdil, že nejlepší lék na sníženou pohyblivost je ... tanec! Mám-li 9 pacientů (3 vozíčkáři, 3 o berlích, 3 těžce chodící a sebe), tak večer u hudby: dvoje berle v koutě, 2 vozíky prázdné a netancuji pouze já!

Být to jinak, bylo by to velké překvapení. A co jako? No, kdybych náhodou tancoval třeba i já? Překvapení? Nechci se rouhat - spíše zázrak? Tak co se vlastně včera událo? Den v pohodě, strava dnes na jedna mínus (místo piva zase čaj. Procedury nenáročné ... rozhovor u jídelního stolu...

Hana: "Tak děcka, v sedm hraje v Zahradě (= název zdejší restaurace) dívčí trio, jdeme, ne?"

David: "Jedu do města na večeři, tohle se fakt nedá!" a odsunul talíř s víceméně netknutou porcí."

Marie: "Co blbneš, vždyť je moc dobré! Ty už fakt nebudeš? Ani to maso?" ptá se žena bezelstně.

David: "Ne, je vaše. Ani jsem se ho nedotknul."

Hana: "Jíš strašně, ale to je tvoje věc. Ptala jsem se, jestli ti máme držet místo?"

David: "Není třeba, myslím, že dnes přijedu tak pozdě v noci, že už to bude spíše časné ráno. A na snídaně nechodím, to snad víte,ne?" uzavřel diskuzi o své účasti v sanatoriu pro následujících 12 hodin. Proto se Hanina pozornost upnula na mě.

"Ty Michale, doufám, že půjdeš! Běháš jak srnka, večeři jsi skoro zbaštil ... dobře jsem ti poradila: dát si kuskus se zeleninou přelitý jogurtovou zálivkou, že?"

"Zlato, na trio se podívat přijdu, však nepočítej s jinou mou aktivitou, než je zvedání půllitru a když se zadaří, tak s vtípkem, či veselou historkou. Netancuji ani s krví rozředěnou alkoholem; natož střízlivý! A večeři nehodnotím, nechci se hádat."

"Tak si ten večer pěkně užijte, ráno mi povykládáte. Já si půjdu zapálit a o půl mi už běží v telce seriál. Dobrou!" rozloučí se Marie a nepřipustí tak sebemenší pochybnost o tom, jak stráví dnešní večer. Poté, co odejde i David - k nám přisedne od vedlejšího stolu Romana a Hana hned kuje žhavé železo...

"Romi, nikdo nechce jít tancovat, pomoz mi přemluvit aspoň Michala!" 

... O 2 hodiny později: Vstupujeme s Romanou do Zahrady a hned ode dveří vidíme mávat Hanu. Ani se nepochlubila, že jí přijede návštěva: "Fajn, že jste přišli, to je Ludvík," představuje nám spolustolovníka. Objednávám si pivo, však kromě 'plzně' přede mnou náhle stojí i panák 'klimkovického likéru' (chuti připomínající kombinaci becherovky a fernetu).

'Děda je pašák, ví co sluší,' pomyslím si a kopnu štamprli do sebe. Jenže ... přede mnou stojí další, tentokrát ve světlém provedení! 'Co mě chtějí opít? ' bleskne mi hlavou, ale než se rozhodnu, zda jim to dovolím, je sklínka prázdná. Takže to vzdávám. Chci staříkovi udělat radost a povídám: "Máte šikovnou vnučku, Ludvíku!"

'Faux pas!' - tak se dovídám, že Ludva není kolem jedoucí z rodiny návštěva, ale klient zdejších lázní, který si nasadil laťku velmi, velmi vysoko! A to byla ta pověstná kapička, potřebná k vykonání zázraku! Na 2 loky dopiji pivo, obrátím do sebe Romanin likér ... a pln nečekané kuráže a hlavně odhodlání nebýt poražen aktivním pamětníkem měnové reformy v 53 roce, beru Hanu za ruku a táhnu ji na parket! Až tam mi dochází důsledek mého činu. Hudba nehraje, na parketu jsme sami  ... ještě je čas zdrhnout. Jenže Hana, jako každá žena, navíc učitelka, umí číst myšlenky. A vítězství si již vzít nenechá! Líbezně se usměje, dá mi pusu na tvář a dodá. "Já věděla, že mě nenecháš ve štychu!" Další slova zanikla ve hřmotu vyluzovaných třemi jezinkami ... a já jsem po 6 letech začal ... sice trochu těžkopádně, víc než nejistě, ale přece jen začal ... tancovat! Stal se zázrak!

 

Autor: Milan Vít | sobota 12.1.2019 5:00 | karma článku: 13,90 | přečteno: 439x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO bylo pro zvýšení věku pro odchod do důchodu, nelíbil se způsob, ukázal zápis

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  14:59

Aktualizujeme Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schválila vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  14:58

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Hlavní hygienička Svrčinová ve funkci končí. Vláda ji na její žádost odvolala

24. dubna 2024  14:37

Vláda dnes odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Kabinet tak učinila na její...

Von der Leyenová chválila i Čechy. Za 20 let jste posílili vy i EU, uvedla

24. dubna 2024  14:31

Za začátek nové éry označila šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová vstup deseti východních...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?