146| Střípky z lázní: až na dno!

Je 11 minut po půlnoci a vypadá to, že jsem přežil. Ale bylo to o chlup: "Vo co de?" Dohromady o nic. Jenom jsem si sáhl na dno svých fyzických sil. A to není vůbec příjemný pocit.

Na úvod zopakuji fakta ze svého profilu: nejsem už mlád, ani moc zdráv a rozhodně ne sportovní typ. Do práce jezdím většinou autem, zaměstnání mám spíše sedavé. S přibývajícími lety tak pohybu ubývá! Ale nebuďme pesimisty, něco přece přibývá: kila. Napadají mě 3 nejzbytečnější věci v mém klubu: žehlička, osobní váha a orbitrec (či jak se to heblo na cvičení a dnes nejdražší držák oděvů jmenuje).

Začátek roku trávím v lázních, kde je volný čas proložen (jak utopenci cibulí) nejen procedurami příjemnými: masáž, parafín, elektro, zábaly ... ale i těmi žádajícími si moji aktivitu: tester (kolo, chůze), plavání, tělocvik. Ač jsem nesoutěžní typ - cosi mě stále nutí zvyšovat počet ujitých i ujetých kilometrů, počet přeplavaných bazénů a večer pak v rytmu hudby (s podporou zkonzumovaných piv) rozvlnit tělo do kreací, které svět ještě neviděl!

Po včerejší 'taneční' show jsem ráno dal ve fitku 8 zahřívacích kilometrů, poté převzal dceru Katku, 'spolustolovnici' Romanu a všichni tři jsme vyjeli na výlet do hor. Kterých? Jak kterých, no přeci do těch našich: Beskyd, na Pustevny. Proč však měla stejný nápad i polovina obyvatel Ostravy? Důvodem je zřejmě dnes otevíraná 'stezka v oblacích' a jistě i zahajovaná výstava 'ledových soch'.

Rčení: 'Lidí jak na Václaváku!' tady prostě neplatí! Tam je totiž dneska proti Pustevnám pusto: na Václaváku 8 stánků - na Pustevnách 40, na náměstí ticho, na horách vysílá rádio živě. Tam o lyžaře nezakopnete, tady jejich počet jde do desítek ... tisíc! Problémem je ovšem doprava: na Václavák se dostanete pěšky, metrem nebo tramvají - na vrcholky hor autem (na povolení), pěšky (verze jen pro trénované) a lanovkou. Pokud se ovšem obrníte trpělivostí a vystojíte si 2 hodinovou frontu! A zaplatíte! Kolik? Pakatel - i s parkovným to dělá kulatých 6 stovek!

Proč jsem se tedy hned neotočil a nevrátil do vylidněného města? Proč jsem doufal v další zázrak a rozplynutí fronty na vlek kamkoli jinam - do nekonečného vesmíru? Proč mě neodradil vítr, sníh ve tváři, nudle z nosu, mlha, ceny všeho nabízeného, zbytného zboží a pochutin? Netuším. Místo toho kupuji pečenou klobásu, teplou medovinu, turecký med a obligátní magnetku na lednici - čímž o 2 stovky navyšuji dnešní účet.

A pak se zbaběle nechám děvčaty ukecat k činu, jež se neslučuje s čestným jednáním muže, rodiče, natož pak gentlemana. Pomalu, ale jistě předbíháme ostatní, ve frontě stojící, lidičky. Podle mého odhadu si tak krátíme čekání o 3/4 hodiny. 20 sloupů, toť naše křížová jízda! 20 sloupů odpočítáváme s dcerou v představě, že nahoře bude bezvětří, slunečno - no prostě nádherně. Nebylo! Skladem byla jen mlha, vlezlý vítr, poletující sníh a moře dospělých, dětí a psů! Pryč! Pryč odsud! První chata je po požáru v rekonstrukci, druhá zavřená, dvě menší přeplněné. Ne každý ví, že za zatáčkou je ještě hotel ... beze slova tam mířím. Nejvyšší čas: Romana  musí jít na záchod, Katce je zima a já? Já mám žízeň!

... pokračování příště...

 

Autor: Milan Vít | středa 16.1.2019 5:30 | karma článku: 13,00 | přečteno: 611x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?