Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

160| "Mariánky" v noci plus...

160. blog, malá slavnost, nečekal jsem, že se po 2 letech vrátím. Stalo se. Dnes vám představím největší atrakci Mariánek. Bohužel neumím přeposlat video, zkusím fotky a nechť je vám fantazie nápomocna... 

Mám špatnou náladu. Proč? Tento text píši již potřetí - 2x jsem si ho už vymazal. Poprvé z neznalosti, podruhé z blbosti. To by mě tak netrápilo, už jsem si vymazal leccos, jenže mám okno a vůbec netuším, co jsem chtěl světu sdělit. Jsou ale horší věci na světě ... pravda, jsou i lepší. jednou  z těch lepších a v Mariánkách vůbec nejlepších je skvost, nazývaný "Zpívající fontána". Nádherné melodie, případně zpěv v kombinaci s barevnými efekty a rozdílnými tlaky vystřikované vody vytváří denně (mimo zimní období) v liché hodiny něco moc, moc úžasného. Napriek šílené zimě (když přes den teplota stěží překonala desítku, kolik tak mohlo být za deště a větru v deset večer? Mám tu 3 košile a 6 triček .... ale mikinu či svetr ani jeden!) jsem chodil denně. Produkci jsme (tím myslím sebe a zhruba 20 až 50 statečných, co tu zřejmě měli svetry) na konci zatleskali a spěchali domů - pardon, do hotelu.

Poslední večer bylo něco jinak. Nejsem zrovna přítel vážné hudby, takže jsem uvítal lehčí program. První píseň - a už ta mě dostala do kolen, znám v podání D. Hůlky: "... vůz, děšť a pláč". Druhou píseň zpívá fenomenální tenor a současně stárnoucí otec se svou mladičkou dcerou. Zpívají svůj první a vědí, že i poslední duet. Nápovědu na konci dnes nehledejte, myslím, že postačí název: "Srdce nehasnou". Kombinace krásné hudby, vizuálních efektů i toho deště mě dostala. A zřejmě nejenom mne. Muzika dohrála, světla zhasla a místo obvyklého potlesku ... ticho! Jen pleskot vody o hladinu a posmrkávání dávalo tušit dojetí okolo stojících zmrzlíků. Uběhlo 5, možná 10 vteřin, když se strhl frenetický potlesk. Navzdory počasí se nevracíme přímou cestou, ale teď již opuštěným parkem kolem kostela... Mlčíme a přesto cítím, že myslíme na totéž. Jak krátký je lidský život a jak si jej dokážeme znepříjemňovat. A pod dojmem předcházejícího prožitku nám tím víc přijdou zbytečné a hloupé: zášť a malichernost, hádky a pomluvy, neřkuli fyzické násilí. Vcházíme do hotelu, najednou se nám nechce spát. Nadarmo se v minibaru nechladí třetinka 13. pramene.

Filozofickou debatu o smyslu života a nesmyslnosti jeho dehonestace jsem uzavřel tímto prohlášením: člověk je nejsložitější bio systém v nám známém vesmíru, dokáže stvořit geniální techniku i skvostná díla pro potěchu duše. Ale současně je to nejhnusnější predátor, co ve jménu ideologie, touhy po moci a bohatství zničí cokoliv, mučí, znásilňuje, týrá, vraždí - přátele i nepřátele. Co myslíš, ženo?"

"Já? Myslím, že nemusiš dnes všechno vypít, myslím, že je na čase jít spát." Jenže to už jsem neslyšel, bo jsem usnul...

 

Jasně tuhle fotku známe, nádraží bez výtahů, neónová úprava má navozovat dnešní noční téma. Berte to jako úlitbu autorovi...
Hotel Hvězda, čas cca 21:50, šupem na kolonádu...
01/ příprava + kontrola před produlcí
2/ ... a dále beze slov
3/ ... beze slov (dále jen bs)
4 / ... bs

 

8/ ... bs
8/ ... bs
8/ ... bs
11/ ... bs
11/ ... bs
12/ ... bs
12/ ... a takhle nenápadně vypadá fontána ve dne!
Po produkci parkem na hotel. Malou kolonádu lze poznat i v neónové úpravě.
Nad kolonádou kostel se mi za týden nepodařilo vyfotit. Tak jsem ho krapet rozostřil budu jej vydávat za uělecké dílo. Nicméně lze poznat, že má 2 věže, že?
Zezadu to není o nic lepší - stavba je šestiboká + přílepek z boku. Jméno kostela nám, doufám v diskuzi, sdělí paní
Do hotelu jen pár kroků, tak ještě se otočím a zkusím fotku  směrem ke kolonádě...
Kvízová otázka č.4: Co je na opravených domech na Goethově nám. podivného? Dozvíte se na konci.

No a to je pro dnešek všechno, buďte mi věrni, já za to něco vypotím k rannímu kafi. Jedno je ale jisté, určitě to nebude o politice, bo o ní nic nevím. jednou jsem se nechal přemluvit (což se dá dohledat) - a byl to propadák - a ty já nerad. Tématem bude zítra (čas: 01:02 h) tedy ve středupár epizod o dochvilnosti. vzhledem k tomu, co se mi stalo, nemůže být jiné. :-)

Kvíz, odpověď - všechna okna jsou tmavá, domy jsou neobydleny, jen zvenku opraveny.

Autor: Milan Vít | úterý 20.7.2021 6:00 | karma článku: 11,24 | přečteno: 167x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

Ukrajinská armáda na frontě postupně míří k bankrotu, varuje analytik

28. dubna 2024

Podcast Ukrajinská armáda na frontě čelí čím dál většímu tlaku. Především v Donbasu je situace kritická....

VIDEO: Paraglider se zřítil ze třiceti metrů na poušť. Sám si zavolal záchranku

28. dubna 2024  11:45

Třiatřicetiletý Anthony Vella testoval nad texaskou pouští severozápadně od Austinu motor BGD Luna...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?