161| Dochvilnost - výsada králů?

23. 07. 2021 6:00:30
Jenže, kolik králů denně potkáme? Jasně, přísloví nesmíme brát až tak doslova. Neznámý autor nám chtěl jen říci, že máme chodit včas. Kam? Kamkoliv. K tomu vám povím pár krátkých epizod a na závěr si dáme malý kvíz.

Epizoda 1 ... Autor (jako já) nerad čeká, proto nejraději přichází předposlední, zhruba minutu před termínem. Výsledkem je fakt, že většinou dorazí 5 minut po (vždy se najde něco/někdo, kdo jej zdrží). Hloupé však je, že pověst nedochvilného lze získat velmi rychle, ale zbavit se jí ... víceméně už nelze – a to ani kdyby člověk chodil doživotně včas.

Epizoda 2... Školka zavírá ráno v 8 hodin. Když přijdu později, nezbývá, než zvonit a pak si posypat hlavu popelem. I pro učitelku je to potíž. Musí přerušit výuku, sejít z patra odemknout, změnit počet strávníků: „Tak dneska je to naposledy, pane Čech, zítra vám už neotevřu,“ hudruje a já slibuji, že se polepším (slíbit není hřích – říkával můj šéf), čemuž ani jeden příliš nevěříme, respektive nevěříme tomu vůbec. Oprávněně. Jak to dopadlo? Pro mě a dceru překvapivě dobře. V říjnu přistoupila do třídy nová holčička, která s maminkou chodila ještě tak 5 minut po nás! Co na to učitelka? Kapitulovala a pověřila zamykáním uklízečku. Do čtvrt na devět jsme už celkem stíhali.

Epizoda 3... Do 7:00 musím telefonicky nahlásit svůj příchod na ranní směnu. Z parkoviště to jsou 4 minuty. Co s tím? Řešení je prosté. Odstavím vůz před vchodem do budovy ... a po zahlášení odjedu zaparkovat. Takže, jak vidno – pozdní 5minutovky si dokážu obhájit. Jenomže, zažil jsem už i větší zpoždění...

Epizoda 4... Směnový kolotoč dokáže rozhodit biorytmus. V 7 ráno (po noční) usínám s buzením nastaveným na 12h. V jednu jsem objednán k řediteli – osvětlit žádost o grant... Probudí mě zvonění (ale nikoliv budíku) a už slyím sekretářku ředitele: „Pane Čech, pan ředitel vás nechává pozdravovat a že je tak smělý – ptá se, kdy vás může očekávat?“ Hodím oko na ciferník hodin ... sakra: 13:07 h! Za a) nikdy, za b) zítra, za c) za 30 minut?

Ep 5... Nejnovější příběh, včerejší: v 11:30 jsem objednán na broušení zubů. Půl hodiny cesta, půl hodiny hygiena, půl hodiny rezerva. Tu později ruším, vstávám v půl desáté. Kde mám tu zubní kartičku? Tady je – poslední ověření času ... a sakra, sakra, sakra! Jak je možné, že je tu čas: 10:30h?! ne, že bych se na broušení nějak těšil, ale čekat čtvrt roku na nový termín se mi nechce. Kde mám ten popel?

Epizoda 6... Nejkurióznějí zpoždění! Je 1. leden, jedu s ženou na novoroční ohňostroj (tzn. do města autem, pak tramvají). Za 5 minut sedm, vystupujeme a já si lebedím, jakže jsem to skvěle stihnul. Je fajn, že mám letos ((po dlouhé době) na Nový rok volno. Zvoní mi mobil? Z práce? Proč?

„Kde se flákáš?“ ptá se kolega na směně.

„Kde by? Přeci na ohňostroji!“

„Nevadí ti, že máš noční?“ zní zlověstně další dotaz.

„Nevadilo, když jsem to nevěděl – teď už mi to docela vadí,“ pravím zkroušeně. Dostávám 20 minut. Zanechávám ženu napospas davu, usedám do protisměru jedoucí tramvaje (jsem v ní jenom já a řidič) a valím pro auto a do práce.

Původně jsem chtěl vtipně prásknout i lidi v mém okolí, ale to by bylo hodně dlouhé, jenom u sebe si vzpomínám na minimálně tucet epizod. Zkusíme si dát malý kvíz, jak na to jsme s (ne)dochvilností, ju?

  1. Na akce chodím téměř vždy poslední / ano – ne /.
  2. Na akce často dorazím v jiný termín / ano – ne /.
  3. Včasný příchod = událost, o které se dlouho hovoří? / ano – ne /.

Vyhodnocení:

3x ano = jste nedochvilných král

2x ano = jste horký adept na krále

1x ano = nic není ztraceno, párkrát zaspíte a jste adeptem také

Autor: Milan Vít | pátek 23.7.2021 6:00 | karma článku: 13.06 | přečteno: 250x

Další články blogera

Milan Vít

36 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma článku: 13.71 | Přečteno: 339 | Diskuse

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 195 | Diskuse

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma článku: 19.10 | Přečteno: 626 | Diskuse

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma článku: 9.89 | Přečteno: 280 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Martin Irein

Laura

Auto zastaví u chodníku. Pod lampou stojí muž, který je společensky indisponovaný. Brzy se zorientuje, vratkým krokem se přiblíží k zadním dveřím auta, po další chvíli se mu podaří vzít za kliku a na sedadlo se svalí jako lavina.

29.3.2024 v 16:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 | Diskuse

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 57 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 10.25 | Přečteno: 166 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.91 | Přečteno: 161 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.53 | Přečteno: 209 | Diskuse
Počet článků 219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 390

Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...