162| Král sem, král tam – zase pozdě

Minulý blog měl jenom trochu pobavit, jenže jsem zjistil, že k těm opravdu pikantním, nedochvilným epizodám jsem se vůbec nepřiblížil - a to je škoda. Takže ještě jednou o nedochvilnosti či možná už spíše o nepochopení se…

Epizoda 7… Děj: mínus 2 roky, místo Praha. Schůzka s ex-přítelkyní (po mnoha letech), sraz u Muzea (nikoliv u koně pod ocasem, ale u východu z metra). Vím, že Hela nesnáší čekání, tak jedu o autobus a 2 metra dřív. OK, jsem na místě, 7 minut k dobru. Takže ještě zajdu do obchoďáku (DP má vstup propojen s podchodem) pro kytici. Vidět jsou už od vchodu, hned u pokladen. Ty jsou tu 4, jedou 2. Vlastně jedna, druhá právě zavřela. Beru kytku a postavím se k pokladnímu pásu. Přede mnou jen 2 zákazníci, ještě mám 4 minuty. Je tu problém č. 1, cizinec nemá funkční kartu a v hotovosti  snad jen 100eurovku. Začínám se potit a přemýšlím, zda vrátit kytku nebo cizinci zaplatit minerálku. Naštěstí tak učinil přivolaný vedoucí ve věku mého syna. Druhý problém: paní přede mnou už sice zaplatila (nejvyší čas, už minutu přetahuju), když si všimla nezapočítané slevy na jogurty (o kolik tu běží, o 2x 3 koruny?). Znovu je tu vedoucí se storno klíčem … výlohou už vidím venku stepovat Helenu.

„Tak jenom tu kytku, pane? 59 káčé, prosím,“ dodá prodavačka, která zřejmě nemá zrovna svůj den. Kruci, v drobných dávám dohromady jen 48 korun a pak mám až tisícovku.

„To si děláte srandu, nemáte menší?“ Pokladní je už rozzuřena do běla, já rudnu, žena za výlohou nervózně podupává nohama, což nevěští nic dobrého. Sláva, v zadní kapse nacházím dvacku. Na schůzku přicházím s osmiminutovým zpožděním … plus 6 minut mi zabere vysvětlení výše uvedeného.

Epizoda 8… Děj: Mariánské Lázně, mínus 2 měsíce. Pravidelní čtenáři mého blogu (tímto jim děkuji za vlídnost, vstřícnost, čas) ví, že jsem letos v květnu se ženou a kamarádem Petrem trávil nejchladnější týden v Mariánkách. Nejen zima, ale hlavně covid způsobil, že lázně vypadají jako město duchů, město bez lidí – nefungují hotely, zahrádky, kavárny, výtahy na nádraží, zredukována je i místní doprava, zvláště o víkendu. Proto se mi jako dobrý nápad zdál návrh kamaráda a kolegy z vojny, Mirka, majícího prý nedaleko odsud chatu – že by za námi právě v neděli (den bez procedur) přijel a udělali bychom si výlet na Kladská rašeliniště. Ještě šperkujeme jeho příjezd  jako náhodné setkání před hotelem s tím, že akce „S“, proběhne v 9 hodin. Ale protože tak úplně nevěřím naší konspiraci, zpravím o situaci ženu i Petra s tím, že budou dělat překvapené.

OK, po snídani se oblékneme (teplota cca 11°C, prší) a jdeme Mirkovi naproti. V půl 10 naše nálada poklesla pod venkovní teplotu, schováni v budce marně vyhlížíme vůz. V 10 to žena vzdává, vrací se na hotel, zahřát do postele. Volám Mirkovi – už prý vyjeli, za hodinku jsou u nás. „jak vyjeli, kdo vyjeli? Jak za hodinu, kolik kilometrů?“ Špatný signál ukončil náš hovor, špatná zpráva definitivně zbytkovou  dobrou náladu. Tu zlepšil až pitný režim (13. pramen, kafe a zákusek v hotelové kavárně.

V půl 12 volám Mirka, signál nedostupný. Ve 3 na 12 volá on, že už zaparkoval ve městě a stoupají parkem, za chvíli tu jsou i s jahodama, Ivetou a Betkou. Nechápu ani jedno…

12:00 telefon, který neberu, vycházím z hotelu a rovnou používám slova, která papír nesnese, byť byla napsána dávno po 22. hodině.

Na Kladskou jsme tedy už nejeli, náhradní výlet – lanovkou do Bohemialandu – viz blog 159. Takže toto dodnes nevysvětlené tří hodinové zpoždění by mělo šanci na zpoždění největší, kdyby…

… kdyby nebylo následující epizody, tuším, že 9. Děj se odehrál před 9 lety souběžně v severočeském Středním Jiřetíně a severomoravské Horní Lutyni.

Petr je můj dobrý kamarád, výborný prodejce aut a kmotr mé dcery. Bohužel vzájemná vzdálenost (přes Prahu cca 550 km) nám neumožňuje se často vidět, maximum bývá 1x ročně. Leč nastal problém: luxusní, všestranně nastavitelnou postel v Mnichově (u kamarádky) je potřeba přemístit do Horní Lutyně. Nu což, vezmu služební dodávku (ostatně i já jsem prodejcem aut) a vyrazím do Bavor. Přespím v HJ u Petra.

O týden dřív, pátek 19:25h, venčím našeho kavalíra (také tu má někde svůj foto blok), když mi zvoní mobil. Petr: „Nazdar Michale, tak kde seš?“

„Kde bych asi byl, venčím na sídlišti Dixinu, než začne v telce ‚Ordinace‘“, odpovídám s mírným údivem. Normálně se Petr o můj páteční program vůbec nezajímá.

„No, to ses po…..l! Proč venčíš čokla, když máš parkovat před naším domem?“

„Hele, Péťo, nechci tě naštvat, ale parkovat u vás před domem budu až za týden, dneska budu sedět za počítačem a psát svůj 1. román. Už jsem na 123. stránce!“ zasazuji Petrově kalendáři tvrdý direkt.

Po poradě s mobilem slyším: „Nojo, brácho, ty máš asi pravdu, já si to blbě napsal. Lenka mě zabije, celý den šůrovala byt, chlebíčky udělala, šampus chladí. To už se mi příště nepovede!

A měl pravdu. Příští týden jeho žena nebyla doma, naštěstí jsem si koupil bagetu u pumpy a zašli jsme se dojíst do hospody v Dolním jiřetíně. Myslím, že 168 hodinové zpoždění, vlastně jenom taková malinká nedochvilnost by v této kategorii vyhrála, pokud bych nepočítal termínově neurčitý slib, druhého kamaráda Martina, že tohle léto už k nám určitě přijede. To máme 5 let, což je zhruba 44 000 hodin. Ne, že bych neměl ještě pár příběhů, ale všeho moc škodí. Téma je uzavřeno, Pokud jste se trošku pobavili, jsem rád, a vy zase máte možnost potěšít mne, pokud mi zvýšíte karmu. M.

Autor: Milan Vít | sobota 24.7.2021 6:00 | karma článku: 12,40 | přečteno: 168x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  14:24

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Macron nabízí sdílení jaderných zbraní pro obranu EU, nechce být vazalem USA

29. dubna 2024  14:08

Důvěryhodná evropská obrana by měla jít nad rámec ochrany, kterou už poskytuje Severoatlantická...

MF DNES má nominaci na Novinářskou cenu. Zaujal rozhovor s trampem na koni

29. dubna 2024  14:07

Nadace OSF zveřejnila seznam nominovaných na Novinářskou cenu 2023. V soutěžní kategorii Regionální...

Náraz do stromu odmrštil auto přes silnici, řidička nadýchala více než promile

29. dubna 2024  14:03

Opilá řidička havarovala v sobotu nad ránem na Jindřichohradecku. Po několika nárazech do stromů...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?