163| V cizí kůži skrze zuby

Název nic moc, milovníkům mateřského jazyka českého se obrací kudla v kapse, ale vše marno, název je výstižný a vyjadřuje moje pocity … doufám, že nikoliv vaše.  A pokud snad ano, tak vězte, že v tom nejste sami. 

Přitom den začal vlídně – v noci se ozval z Osaky (časový rozdíl -7 hodin, což dnes díky olympiádě, většinově všici víme) syn a ... dálkově mi zplnohodnotil v pc softvare skype. Fajn! Už se nejen vidíme, ale i slyšíme! A tak si mě ráno prohlédl z Osaky vnuk, když jsem letěl ze sprchy bez klobouku, bos – hlavně bez ručníku (zapomněl jsem, že je vebka už zase funkční). Ale nesl to statečně - vnuk (ve 2 letech).

A pak se spustil zlatý děšť – medailový (tento poetický nebo spíš šílený pojem není rozhodně z mé hlavy; autorství patří kolektivu reportérů i-dnes). Opakovačky, rozhovory se střelci, judistou, vodákem a již dnes jistota dalších dvou medailistek - tří tenistek… Jo, Čech a reportér zvlášť, umí být hrdý na "své, tedy naše sportovní" úspěchy a tuto hrdost dokáže náležitě podat. Takže v čem je problém? Proč se necítím (a covid za to fakt nemůže) ve své kůži, tedy cítím se jako v kůži cizí, jejíž majitel evidentně nebyl v dobrém rozmaru?

Odpověď je jednoznačná: teď jsou 2 hodiny po půlnoci. Za 12 hodin budu sedět v křesle a čekat. Jaká hrůza (řeknete si), přece se jen lépe čeká v pohodlném křesle, než například ve stoje, v narvané tramvaji, ne? ... Pěkný příklad zavádějící a neúplné informace, takže zkusím předchozí větě předat výrazně vyšší informační hodnotu: ve 2 hodiny po poledni (v 9 večer japonského času) mi krásná asistentka nabídne výměnu posezu v úplně obyčejné, kožené pohovce z Ikea, za elektrické (prosím, bez dvojsmyslu), polohovací křeslo s integrovaným minibarem a designově vymakanou ergonomickou vícebodovou lampou, v bílém tónu (až sterilním dojmem působící) zařízené místnosti. Její protilehlá (myšleno proti vstupu) stěna je kompletně prosklenná a vytváří tak prostorovou syntézu kontrastu klidového prostoru uvnitř a rušné dopravní tepny (s maximem zeleně, parkových úprav, fontánové kaskády a dětských hřišť) slezského velkoměsta zvenčí. Takže zatím všude jen samá pozitiva a nikde žádný důvod k rozmrzelosti a nepříjemným, koženým pocitům...

Nyní již každý tuší, že jsem se tak trochu nechal unést žánrem sci-fi ... a že jsem opravdu nebyl pozván do kongresového sálu 7 hvězdičkového hotelu (na setkání významných vědců, vlivných politiků a bohatých vůdců světa)  účastnit se bio panelu na téma udržitelnosti kvality života, souběhu koexistence lidského druhu a všech dalších forem života na planetě Zemi. Jasně, každý pozná nereálnost této verze a správně si dosadí, že jsem byl právě (krásnou: tady se ještě realita pojí s fikcí) sestřičkou vyzván k přesunu z čekací chodby do ordinace a usednutí (vzápětí ulehnutí) do křesla zubařského. Náhle mi přijde, že pocity pacoše nejsou pocitům odsouzence zase tak diametrálně vzdáleny. Důvodem mé návštěvy je totiž extrakce dvou zubů (303 + 305; 304 byla zlikvidována již v dávné minulosti a vzniklý prostor již tehdy přemostěn). Pikoškou je osamělá 306, před 10 dny osazena korunkou, což nebyl úkon (v keramické verzi) hrazený pojišťovnou. 

Předpokládám, že nepřekvapí fakt, že trhání (mých) zubů není mojí oblíbenou činností (viz blog č. 111), kdy krvácím já ... a posléze, při vyplňování ústní dutiny třetími zuby, má peněženka. Nu a to je ten důvod, proč se (navzdory úspěšným olympionikům) necítím být dnes ve své kůži. Kdo by se mnou měnil? Takže jediným pozitivem dnešní návštěvy je přítomnost dokonce dvou krásných sestřiček (snad nezpoplatněný bonus), přičemž jedna z nich (jak je zvykem už z dob, kdy trhání zubů v obci praktikoval místní kovář) mě jemně držela za hlavu. Bohužel jen krátce, zoubek se nikterak vytažení nebránil. Tolik dnes k zubnímu zpravodajství a pocitům z cizí kůže.

Asi to nebylo dneska k popukání, ale ráno ke kafi dobré, ne? Prostá věta, že nespím, protože jdu zítra k zubaři - by mi nezaplnila ani perex. Pokud přežiju, zkusím se polepšit. Co můžete udělat pro zlepšení mé nálady vy? Ne moc, ne málo - stačí "olikovat" (zvýšit karmu), právě přečtený text. Snad dobrý pocit přemůže bolest zubů, i těch, co už nemám. Tak ahoj! M.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Milan Vít | úterý 3.8.2021 5:55 | karma článku: 12,21 | přečteno: 238x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 354x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 323x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  10:19

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Muž utekl z hořícího bytu na balkon, hasiči ho dostali dolů po žebříku

17. května 2024  10:15

Nečekaný budíček měli dnes kolem páté hodiny ráno lidé z třípatrového bytového domu v Březové na...

Fingerland: Izrael se bojí, že zabředl do válečného patu. Neví, jak z toho ven

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?