177| Ještě stoupá ... což mě těší

21. 09. 2021 6:06:06
Dnes je tomu přibližně 9 let, 2 měsíce a dva a půl dne, co jsem učinil zásadní rozhodnutí. Rozhodl jsem se, že zbohatnu a budu si užívat života plnými doušky. Nevím přesně, co je to doušek, ale zní mi to pěkně v uších.

Správné rozhodnutí = půlka úspěchu. Se prý říká. Pokud ne, tak jsem je právě vymyslel (kdo ví, třeba se to chytne). Půlky totiž docela frčí: vezměte oblíbené zdravotnické heslo: 'čistota - půl zdraví'. Jak moc láká dopsat: 'a špína celé'. Nebo v pohádkách, kde udatný rek, pokud přežije, dostává půlku království! A jak pijeme šnaps? Jasně, že po půlkách. Na půlku domu si bereme hypotéku, na půl dělíme při rozvodu majetek... Taky jsem si vzpomněl na vtip, kdy učitelka praví žákům: "Týden vám vysvětluji, že 2 půlky celku jsou stejně velké a stále to větší polovina nechápe!" Jo, půlka je dobrá, jenže jsou v životě situace, kdy prostě jedna nestačí, kdy je potřeba sevřít obě, zatlačit - a jít úspěchu naproti. Jinak je z doušku dědoušek, co občas upustí vzdoušek a v uších pak zní už jen finnitus. Úspěšná půlka pláchne, bezúspěšná (jasně, že je to ta větší) se smolně přilepí na paty a slůvko 'úspěch' pak samovolně a bezútěšně zmizí ze slovníku.

Úvod dlouhý, popojedem. Plán byl dobrý a k úspěchu předurčený: za 1. napíšu knihu, za 2. vyberu z řady škemrajících nakladatele, za 3. shrábnu zlaťáky a odfrčím do ráje, třeba na ,Maledivy'. Eh, co budu troškařit, velký úspěch si žádá velkého muže, lidu davy pak velké činy - změna směru, cílem budou 'Velké divy'.

Před rokem: je to tady, start jako 'eS' ... začátek 'Zet', den 'Dé', hodina 'Há', usedám oběma půlkama 'Pé' do křesla 'K'. Otvírám počítač 'PéCé' a nekompromisně se vrhám vstříc úspěchu 'Ú'. Jde to skvěle, za 3 dny mám téměř 15 stránek (zasloužím si půlku, ne?). Tímto tempem, počítám, jsem za 6 týdnů hotovej, a za 2 měsíce slavnej. Křest bude velkolepý ... svět mi bude ležet u nohou, s Vieweghem si potykám, Rowlingová jistě pošle gratulku. Život je sladký!

Po roce: ... plán se tak úplně nenaplnil. Nejsem v tropech, jen zpocenej (tropy letos dorazily k nám), nejsem slavnej, ani bohatej. Knížka je vydaná, však není to bestseller! Sčítám zisky, odčítám náklady, nula od nuly pošla, jsem zralej na půlku! ... A helemese, mám půlky 2. Že prý zadek? Souhlas, nemám prachy ani slávu, nemám půlku království. Zato mám zadek a k němu komplet zbytek ... nové lásky, sladké Jany z cukrárny. Myslel jsem, že navždy. Jenže věčnost je relativní pojem (zabijte už toho Einsteina) - včera spaní s paní, dnes spím sám a to mě nebaví. Ani psát mě nebaví. Pít z půlek mě taky nebaví, je to namáhavé - z flašky to jde líp. Že prý sladký život? Pché, to stěží, kyselej jak okurky.

Ale pozor! K láhvi dneska rada zdarma: "Zkus blogy. Rychle napsané, rychle přečtené a rychle zhodnocené." Mno, vyzkoušet mohu leccos - i bloky. Jenže to jde ztuha: čtennost nízká, karma nestojí za řeč. Píši krátké, dlouhé, úderné či milé, laskavé i břitké, jak meč ostré, a taky vlídné, pokorné. Stále to není ono. Co dál? Opět nic? Ne, mám štěstí, všimla si mě Šárka, moc dobrá blogerka. Poradila, povzbudila, zakázala, opravila. A je to tu: karma stoupá ... což mě těší. Život je takový ... sladkokyselý!

Po půl roce ... však upřímně: jsou kolem mne kopy lepších psavců, už i témata docházejí. Je hezké skončit na vrcholu. Jenže, kde je ten můj? V nedohlednu nebo u něj stojím?

"Truchlit není na místě," nato Šárka. Nehoň karmu ... a piš jen, když budeš mít o čem. Piš sobě i svým čtenářům pro radost - bude ti líp a v textu se to projeví. Posílám ti fotku, jméno květiny není podstatné, důležité je, že kvete jediný den v roce! Není to málo? No, není to moc, ale i den (rozdávat krásu) ... za to stojí (zeptej se jepice), co ti odpoví."

A to je všechno! Původně humorně pojatá povídka o bohatství a úspěchu, přes milostné a autorské drama ... končíme tak říkajíc filozoficky o smyslu psaní. Tak jaký je, sakra, ten život? Reklama tvrdí, že hořký, s láskou se zdá sladký a když karma padá, tak nakyslý? Zeptej se jepice, co ti odpoví. Myslím, že jednoznačně: "Úžasný!"

Autor: Milan Vít | úterý 21.9.2021 6:06 | karma článku: 12.86 | přečteno: 349x

Další články blogera

Milan Vít

36 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma článku: 13.70 | Přečteno: 337 | Diskuse

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 193 | Diskuse

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma článku: 19.10 | Přečteno: 624 | Diskuse

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma článku: 9.89 | Přečteno: 280 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 13.88 | Přečteno: 186 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.49 | Přečteno: 193 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.89 | Přečteno: 122 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 184 | Diskuse

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma článku: 13.75 | Přečteno: 515 | Diskuse
Počet článků 219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 390

Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...