178| Orlová - Krakov - Helsinky...

24. 09. 2021 6:06:06
Kudy cesta do Japonska? ... Zkus letadlo, no ni z Prahy či z Brna a určitě ni z Ostravy, to by ses načekal. Letos frčí Krakov. Hlavně nezapomeň odbočit v Katovicích. Tak leť!

Bábě v íčku se to poví, leť z Krakova. A do Krakova jak? Šalina tam nejede, tu mají jen v tom Brně. Kolik to je vůbec kilásků? Strejda Gůgl tvrdí, že 155. Jak číslo na hasiče, a že tam budu za 100 minut. Chce to nápad, kde mám mentos? ... Reklama nelže, po 3 bonbonech mě napadne zavolat kámoše: "Bráško, jecháme na výlet, hodíš mě na letiště a odvezeš auto zpátky, bereš, ni? Tak v pondělí, čus!"

Čeho se bojím? Za prvé zubaře, za druhé tchýně, za třetí, že dojde pivo. Dnes změna na špici: první je lítání! Že já blbec vždycky něco slíbím a pak těžce lituju. Marné, z tego se už nevyvlíknu, otvírám pivo a telku ... to sem si vybral kanál: 'Letecký katastrofy'. Vypnu televizi a jdu psát závěť. A taky deník. Když přežiju, vydám ho jako cestopis.

Pondělí, 8:30 - kytky zalitý, ryby nakrmený, voda zastavena, okna zavřená ... plyn memám, zamykám garsonku, odemykám škodovku, přibírám kamaráda a opouštím 206. město - odborníky vyhodnoceno, co do kvality jako nejhorší k žití. Ano, to je Orlová: 28 000 lidí, (foto č. 1).

Přes Bohumín jedu 50, krotím se, koupili policii radary (žije tu 22 000 lidí). Taky tu jezdí fůra vlaků, bo je tu uzel železniční) a hurá na dálnici: u nás D1, za hranicí A1. Hlavně odbočit v Glivicích na A4 ... Kurva! Neodbočil sem. Jsme v Katovicích, to vím. Co nevím, kudyma do Krakova. Čas běží, není zbytí, brzdim u pumpy ... polsky neumím, přesto mluvim: "Dzień dobry, proše pana šukam drogu, autostradu do Krakova. Povie pan, kudy mam jechat?" Chlapík pochopil, popsal mi cestu podrobně. Zbytečně, vím jenom, že mám jet rovně, geradeaus. No vida, jen 3x jsem se otočil a nevím jak, jsem na dálnici. Airport = 60 km, mám na to půlhodinu. Možná nikam nepoletím, zdržení - mýtnice. Chtějí 20 zlotých, na výběr nemám, platím a už to sviští. "Ty vole, zpomal, vždyť předjíždíš i letado!" Má pravdu, po levici, na souběžné dráze jedno startuje - doufám, že ne to moje. Nebylo, ale bylo to o prsa nevyspělé atletky. Jisté je jedno, v odletové hale jsme jenom 2: já a slečna za přepážkou (foto . 2)

11:45 - sedím v malém airbusu (A 320), místa míń než málo; rolujeme na start. No co je? Pilot to vzal do myčky, má dost času? Prý protinámrazovej postřik (možná foto č. 3, pokud ji najdu) ... Probouzím se zpocenej, je mi zle, potím se, chce se mi umřít i zvracet - zřejmě v obráceným gardu. Šourám se na wc - zbytečně. Sice se vejdu, ale uvnitř se nepohnu. Dilema řeší bzučák, ať se připoutám. Poslechnu, došourám se zpět, sednu si a připoutám se ... nebleju ani neumírám. Jsem v Helsinkách (asi 650 000 lidí - tipuji, raději si ověřím ... jsem dobrej, na wiki píšou 650 500). 4 hodiny pauza, ok volím pořadí: wc, bufet (pivo, piza, cosi sladké a ještě jedny Krušovice, nedej si za 9 euro, celkem s magnetkama za 50 euro).

Přechod z gate 9 na předposlední 48 - trvá 28 minut. Aspoň to píšou na cedulích. Lidí tu ještě moc není, zato tu jsou léhátka. Šlofíkem nepohrdnu, však jsem na cestě 7 hodin. Kdo si tipne, že jsem zaspal, má bod. Ale vše v oukeji, vzbudili mě a tak může velkej airbus (A 350?) opustit finskou hroudu.

Čeká mě 11 hodin letu, čím se zabavím? 2x jídlo, filmy a mapy na monitorech v opěradle, psaní deníku a spánek. Začínám věřit, že pokud nás nesestřelej Rusáci a nedojde benzín nad Mongolskem, tak to snad přežiju. Ještě 2 fotečky interiéru a máme tady konec 1. části. Dobrou noc...

Autor: Milan Vít | pátek 24.9.2021 6:06 | karma článku: 15.28 | přečteno: 263x

Další články blogera

Milan Vít

36 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma článku: 13.71 | Přečteno: 339 | Diskuse

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 195 | Diskuse

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma článku: 19.10 | Přečteno: 626 | Diskuse

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma článku: 9.89 | Přečteno: 280 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 11.20 | Přečteno: 99 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 35.93 | Přečteno: 1810 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 16.54 | Přečteno: 182 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 212 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.17 | Přečteno: 158 | Diskuse
Počet článků 219 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 390

Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...