16 / Technika vs. já

Domácí technikou mohu nazývat téměř vše, počínaje budíkem, pračkou, kuchyňskými pomocníky … dnes to však bude o technice kancelářské, konkrétně o písíčku, laptopu, notebooku – zkrátka počítači.

Je to neuvěřitelné, ale s personálním počítačem bojuji už bezmála 30 let, a ani po tak dlouhé době se nemohu prohlásit vítězem, což není veselé povídání pro mne, ale čtenář se v tom horku možná pobaví. Čím? Popisem těch nejzajímavějších kiksů.

První setkání: od sametové revoluce uběhly 4 roky a já nastoupil do firmy prodávající a servisující málou známou japonskou automobilku. Zákazníci mě rozhodně neobtěžovali svou přítomností a já měl tak dost času ponořit se do tajů ovládání počítače. Šlo to ztěžka, na salonu jsme byli 3. Já neuměl ani velká písmena, technik věděl jen nepatrně víc a slečna v náhradních dílech? Ta sice věděla, ale rozhodně odmítala strávit polovinu pracovní doby moji výukou textového editoru T602. Zhruba po roce jsem dostal nabídku odkupu staršího počítače. Fajn, měl nainstalovanou i jakousi hru o 2 panáčcích (hledajících poklad). A protože nemám rád věci, kterým nerozumím, rozhodl jsem se jednoho dne vyčistit paměť o programy anglicky se tvářící. Dalo to fušku, ale povedlo se! Po hodině monitor zčernal a z personálního počítače se stala kupa plastů a železa.

Jak šel čas, tak mi rukama procházely další, novější počítače, nové programy – windows a s ním world a excel, firemní – pojišťoven, leasingových společností, dovozce ad. Už jsem se cítil být pevný v kramflecích, vystavoval faktury, protokoly, splátkové kalendáře, psal nabídky, dokonce začal psát povídky a knížky. Už jsem měl svůj laptop, kterému se posléze začalo říkat notebook (netbook se na trhu nechytil), už jsem se cítil jako mistr světa, když … jsem dopsal povídkovou knihu. Přede mnou jen poslední korektura a tradá do tiskárny.

Co je? Měl jsem zkontrolovány 3, když text, myslím celá kniha, zmizela. Čím víc jsem se ji snažil nalézt, tím více jsem ji přepisoval jiným textem. Zapojení synka (inženýra přes počítače) mělo stejný efekt jako odnos pc do servisu. Tedy žádný. Po měsíci trucování jsem se vzal kopie povídek, hecnul se a udělal knížku znovu. Kdybych teď napsal, že jsem, nějakým mně záhadným zopůsobem odstřelil i 2. verzi – nebudete mi věřit. Proto to nenapíšu (ale mezi námi – stalo se).

Před rokem: další úder zasazený mé pýše.  Volám synovi: „Člověče, zbláznila se mi myš. Sunu ji doleva, kurzor zdrhá napravo, posunu ji dolů, šipka však prchá hore! Máš k tomu nějaký rozumný vysvětlení?“

Překvapivě měl: „Mohl bys ji otočit o 180°?“

"Mohl, proč bych nemohl … jé hele, kurzor už upaluje po monitoru jak chci já. Jaks to udělal?“

„Bez komentáře,“ a zavěsil.

A poslední, týden starý, příběh: zprovoznění webkamery. Čas od času, zřejmě po vypnutí počítače, se kamera přepne do polohy: sice zapnuto, ale přesto nefunkční. Zhruba týden čekám (zda kamera nenaskočí sama – nenaskočí). Poté týden čekám, až se mi ozve syn a dálkově (pomocí složitých programů) kameru zprovozní. Jenže syn má v práci moře práce … když tu na scénu přichází žena, vyposlechne si problém, chvíli dumá a pak pronese naivní a kultovní dotaz:¨„A co kdybych zmáčkla tohle tlačítko s ikonou přeškrtnutého foťáku?“ (F8).

Než jsem jí stačil vysvětlit, že tlačítko nemá na provoz webkamery žádný vliv, tak jej zmáčkla … hle! Obraz naskočil! A tak tu žijem, hezký den!

 

 

Autor: Milan Vít | středa 22.6.2022 7:07 | karma článku: 8,17 | přečteno: 149x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?