34 / Už jsem i já prozřel...

… už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

Z mého „finančního“ deníčku:

9.3. ... dnes mi s předstihem přišel na účet důchod (připadám si jak milionář), ale nakupovat dnes nepudu: je třeba šetřit a hlavně jsem línej se oblékat. Není nad to, si své rozhodnutí kvalitně vyargumentovat. Jasně, vobkecat. 

10.3. … ani dnes nejdu na nákup, jsem pozvanej do divadla (i s večeří) a já tak mám dobrý pocit, že zbytečně neutrácím. Však nebude tak zle, jak důchodci naříkaj.

11.3. … lenost stále vítězí nad  hladem, likviduji obsah lednice - retro paštika na karlovarském knedlíku + cibule a (letos podruhé) i čaj…

12.3. … neděle je dnem odpočinku, proto z postele vylézám jen na záchod. Našel jsem ve špajzu čínské nudle ala Vitana. Večer se dorazím jednohubkama: paštika na vánočce (knedlíky došly).

13.3. … dopoledne musím vydržet s paštikou, ve 12h jdu do nemocnice (RHB), tam si cosi koupím v kantýně. Stalo se … jenže najeden, už nemám potřebu nákupu. Navíc mě bolí záda, rychle domů.

14.3. … ve 12:30 jdu na RHB, zbytek paštiky jsem chladnokrevně vyhodil do koše. Bodejť, jdu na lepší. Knedlo zelo, vepřo sním v bufetu v centru a na večeři přiberu řízek + br. salát. Po obědě by to chtělo sladkou tečku. Z prosklené vitríny se na mě smějí růžové špičky (= zákusek podobný indiánku). Můj úsměv mizí poté, co jsem zaregistroval cenu zákusku. Cože, 47 kaček? Sorry, to nedám!

15.3. … v lednici je už jen cibule a kečup ... s tím velkou parádu neudělám, takže dnes je ten slavnej den, co vcházím do Billy. Na večeři 2 plátky tlačenky, na zítra hotovku. Ještě mlíko, pivo, okurky a chleba.  Vida, platím jen 220. V dobré náladě přesvědčen, že i s inflací se dá bojovat, valím domů.

16.3. … mlíko vypito, po tlačence jen mastný papír ... a v lednici zas rázem pusto. Hotovka a pivo padly na časný oběd, ven se mi nechce, bolí mě koleno, půjdu si lehnout. Co dělat jiného, počítač mám v opravě.

17.3. … netuším, že dnes přijde drtivý (inflační) útok. Musím do pojišťovny. Vedle otevřeli novou obuv, zajdu se tam podívat … staré boty se trhají. Kupuji si mokasíny - značkové, za dvojku. U pumpy tankuju za tisíc, bo dnes pojedu 2x do Ostravy: odpoledne vyzvednout z opravy pc (2000 Kč) a...

... večer, po tréningu, pro dceru. Má hlad, což je normál (naposled jedla ve škole, kde bych si já rozhodně nic nedal). V OC počítám stánky mezinárodních kuchyní: japonská, indická, čínská, francouzská, italská, dokonce i česká. Vyhrává vietnamská, kde poměr ceny a velikosti porce je zřejmě nejlepší, aspoň si to myslím. Této iluze jsem zbaven doma (při kontrole účtů). Zjišťuji, že inflace už dorazila i do Vietnamu ... porci za 2 stovky těžko rozdejchávám.

Navíc ... cestou do garáží míjíme Tescomu. Tam jsem něco chtěl, ale nevím, co? „Nechoď tam, tam byli drazí i před krizí,“ varuju sám sebe. Marně, takže po půl hodině vycházíme z krámu: v tašce za 9 Kč si nesu pánev, rendlík, drtič cibule, kráječ vajec, dcery misky na ňufíny, houbičky – no, bratru nákup za 2 a půl tisíce. Bilance: po 6 dnech šetření jsem uvalil 8 000 Kč a lednice je stále ještě zbytečně zapnutá. Vypadá to, že jsem prohrál bitvu. Však doufám, že ne válku.

Pokračování příště...  

 

Autor: Milan Vít | pondělí 20.3.2023 6:30 | karma článku: 19,10 | přečteno: 628x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

31 / Tuhle bitvu stěží kdy vyhraju...

Jsem otec zralého věku, jen tak něco mě nerozhází a už vůbec ne velký nákup s 14 letou dcerou. Ano, je tu jedna šance tento páteční proces přežít bez újmy na zdraví - stačí mlčky tlačit vozík a u kasy všechno zaplatit.

10.10.2022 v 7:10 | Karma: 16,20 | Přečteno: 606x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?