Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Karma skoro 9,takze budeš muset psát dál.;-D

A tohle jsou moc pěkné fotky. Japonsko je jeden můj nesplněný cestovatelský sen.

0 0
možnosti
Foto

M40i55l24a63n 42V50í52t

6. 9. 2021 16:20

OK! 16h - karma 15 = dáme téma doprava.

0 0
možnosti

V Japonski mam najezdeno vlakem od konce 70-tych let, kdy jsem tam prijel po prve, tisice kilometru od Kusiro na ostrove Hokkaido do Kagoshima na ostrove Kjusu. Spozdeni vlaku sem zazil jen jednou kdyz se musela kntrolovat trat po silnejsim zemetreseni. Cestovni vlakem v Japonsku je snad nejlepe organizovane na svete a navstevnika Japonska uvadi v uzas. O dalsim uzasu se zminujete ve Vasem clanku, nic neni pocmaraneho, jako kdekoliv jinde na svete, vsudepritomne prodejni automaty na pitivo, mensi potraviny a pochoutky ci cigarety i na "osamelych mistech" nejsou vandalizovany ci okynka rozbijeny a zbozi z nich ukradeno (zde vsuvka, kvuli vandalizaci a kradeni zbozi z prodejnich automatu se napriklad v Dansku a Svedsku od nich uplne upustilo koncem 70-tych let a jinde v Evrope to asi bylo podobne). Mluvil jsem o tom s jednim v Japonsku uz od prvni poloviny 60-tych let zijicim Svedem, ktery tento "ukaz" oznacil do cestiny ve svem abstraktnim vyrazu tezko prelozitelne slovo "folkvett", ja se odvazim vyznam prepsat do cestiny "vysoka mira sociokulturniho vedomi naroda". Skoda, ze ve vetsine zemi takove vysoke miry "folkvettu" lide nedosahuji. Tim nechci rict, ze Japonsko je raj na zemi, jelikoz sem tam zil, tak si krome zminenych (a mnohych dalsich nezminenych) pozitiv uvedomuji i negativa japonske spolecnosti.

1 0
možnosti
Foto

Například? Jsou tam všichni workoholici a žijí jen prací?:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?