110| Tatra (lze i Praga :-) )

Každý zná dětskou odrhovačku o Tatrovce na přechodu, jež nemá smilování s důchodci. A jak je to dál? Zřejmě nijak - dvojverš a dost!  V létě jsem si vymknul kotník a nemohl na túru. Dopolko jsem prospal, pak se už nudil a veršoval.

Že jsem měl raději spát i odpoledne? Možné to je, ale textu nelze upřít výchovný charakter! A jenom 2 mrtví a jeden nezaměstnaný? Vždyť ona je to vlastně docela optimistická říkanka.

 

Na přechodu pro chodce...

Na přechodu pro chodce,

Tatra smetla důchodce.

Nerozhlédl se před vstupem,

Život z něho mizí šupem!

Bez hnutí na zebře leží,

Nákup donese jen stěží,

Ačkoliv už času dost má,

Marně na něj čekaj doma!

                    ---

Náklaďák, jen co zastaví,

Svou tužbu řidič vysloví:

„Dědek OK?“ – ptá se davu,

Co by dal za dobrou zprávu!

Po chvíli to řekne mladej:

„Dobrá trefa, hned byl tuhej!

Nerozhlídl se … to je dost

Polehčující okolnost?!“

                   ---

Řidič zatím - ještě v klídku,

vyšlukuje cigaretku.

Vždycky se dá něco dělat,

Netřeba se ukvapovat.

„Posuneme starce trochu,

A ty dosvědčíš mi, hochu:

Že přecházel mimo přechod

Na přednost tak neměl nárok!“

                  ---

„Nápad pane ... zajímavý!

Jenže za svědectví křivý,

Soud vyměří mi podmínku!

Co já s podmínkou ve vínku?

Rok už práci chtěl bych sehnat!

V hlavě se mi líhne nápad:

Bez kaňky v trestním rejstříčku,

Převzal bych tvoji Tatřičku!“

                  ---

Tuší řidič: To je konec!

Kdesi v dálce slyší zvonec,

Už ví, komu zvoní hrana,

Policie … sirénama!!!

Vztekle vajgla na zem mrští,

Startne Tatru, brzdu pouští.

Na plný plyn, osmdesát,

Svodidla láme ... pak volný pád!

                   ---

Tatra jako dětská hračka,

Koulí se ze svahu – mačká!

Už je z ní jen kupa plechu,

řidič je již beze strachu…

Milovaná jeho Tatra,

Umírá s ním – špatná tantra!

A to všechno kvůli starci,

Jdoucímu zle přes silnici…

bez rozhlédnutí, bez bázně,

Beze strachu a ... kázně!

Také řidič vinu měl svou,

Ve městě zpomalit má stroj.

                   ---

Proto vždy měj na paměti:

100 procentní bezpečí ti,

"Zebra" nikdy nezaručí!

Pozor dej si, před řidiči!

Řidič, když chybu udělá,

Odnesou to vždy oba dva:

Šofér pokutou, vězením?

Chodec smrtí či zraněním!

Nejen Tatra má vždy navrch,

I Velorex má tvrdší povrch!

Lidské tělo … je jen voda,

Zemřít na zebře? Je přec škoda!

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Milan Vít | neděle 22.1.2017 6:00 | karma článku: 15,98 | přečteno: 630x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 354x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 322x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

U Strakonic havarovalo několik aut, letí tam vrtulník. Silnice na Písek je zavřená

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  19:09

U Strakonic na silnici I/4 havarovalo několik vozidel. Vozovka ve směru na Písek je kvůli havárii...

Liberty tvrdí, že uhradila nedoplatky. Podle Stanjury je její plán neudržitelný

7. května 2024  18:46

Hutní společnost Liberty Ostrava tvrdí, že České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ) uhradila...

Univerzální politik, který míří do vlády, má zkušenosti ze dvou ministerstev

7. května 2024  13:18,  aktualizováno  18:40

Marek Ženíšek, který se má podle předsednictva TOP 09 stát novým ministrem pro vědu a výzkum, v...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Káhiře se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  18:19

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?