120| Nepřeruš tento řetěz!

Ano, takto začínající texty dostávám s nepravidelnou pravidelností již od doby, co mi byla vytvořena mailová adresa. A co já na to? S pravidelnou pravidelností je od počátku hážu do koše! A dnes přišly hnedka dva!!!

... Co mi slibují či nabízejí? Nevím … a ani mě to nezajímá. Ten od mamky likviduji hned. Druhá pisatelka je má dávná spolužačka, dětská láska a současná, příležitostná kamarádka (vídáme se velmi nepravidelně – hrubě zprůměrováno: tak 1x do roka). Ač povah velmi rozdílných a na řadu věcí názorů protichůdných … přeci jen bych (být dotázán) byl na 99,9% přesvědčen, že ani ona podobnému balamucení mozků nemůže nikdy podlehnout. A že s těmito nevyžádanými a nežádoucími e-maily naloží stejně jako já! Nu, vypadá to, že jsem se opět zmýlil. Však moje reakce je stále neměnná – koš je přeci bezedný! Přesto mám potřebu jí (pro jednou … a naposled) poslat své vyjádření. Především proto, abych vyloučil možnost přijetí možných, budoucích žádostí ... o nepřerušení! A na vědomost je dávám i vám, pokud byste snad měli potřebu zařadit mě mezi vyvolené adresáty svých řetězů.

Milá Danuško, nikdo není neomylný. I takový mistr tesař se (jednou za čas) utne. Dneska ses utla i ty! Přeposlat mi jakýkoliv, plošně slibující cokoliv, řetěz je potvrzením toho, že ses už nemohla více splést! V životě jsem na tyto žádosti nereagoval, nikdy jsem v rozesílání bludů svým přátelům a známým nepokračoval! Naopak: vždycky jsem řetězové oblbování přerušil … a to především z těchto důvodů:

1. Nevěřím slibovaným informacím (plkům) v textu obsaženým!

2. Nesnáším, když jsem do čehokoliv tlačen, tím méně, když je mi (neprovedením požadavků) vyhrožováno!

3. Chybí mi, byť jen náznak racionality a logického vysvětlení: proč by mě mělo potkat něco pozitivního (či v případě neodepsání 5, 10 či rovnou 15 známým cosi negativního)? Jakože pokud někomu přepošlu stupidní text či fotku - zbavím se nemoci, narostou mi 3. zuby, zhubnu a ještě … k tomu vyhraju v loterii? Ne, tak to nikdy neuznám ... ani na mučidlech!

4. Spíš věřím, že takhle vznikají a bobtnají nové databáze pitomců, na jejichž adresu bude v dohledné době zaslána osobní nabídka koupě něčeho naprosto nepotřebného a bezcenného! Samozřejmě s poznámkou, že zakoupením čehosi z přiloženého katalogu kravin se téměř automaticky stávám výhercem. Jestli se mýlím, tak sním svůj klobouk!

Ale na rozdíl od proklamovaných pozitiv (v případě odeslání řetězových dopisů) já věřím na náhodu, na signály. Chceš příklad? Už 3 dny si v duchu kladu otázku, zda ti zavolat, napsat … no prostě oslovit tě s neobvyklou žádostí. Nakonec jsem se rozhodl (dnes odpoledne) tak neučinit a pasivně přijmout běh věcí příštích. Jenže půl dne po svém rozhodnutí přijmu večer mailovou poštu … a hle! Je tu zpráva od tebe! Pro úplnost: nevzpomenu si, kdys mi naposled napsala sama od sebe. Možná před 5 léty, kdy jsi projížděla mým městem na prázdniny? 5 roků? To je dlouhá doba. Ale je dobře, žes napsala. Cože? Proč jsem ti chtěl psát? Vlastně … ze stejného důvodu...

V úterý se chystám na sraz blogerů … konaném ve tvém městě. Trochu z ruky. Jsem blázen: jedu někam, nevím kam! Na pivo s někým, koho neznám… Jenže jsem zvědavej! Netvrdím, že každej blogař musí být hned blázen (jako já), ale úplně normální tenhle druh lidí asi také nebude. Žádného jiného však (kromě sebe) neznám. Chci je poznat, chci vědět, jací jsou. Jsou snad jako ostatní lidi? Tedy normální? Nebo chytří? Či přechytřelí, nafoukaní? Nebo snad kamarádští? Uzavření nebo vstřícní? Mám strach … ale jiný, než když jdu k zubaři. Možná ne strach, jen bázeň z něčeho nového. Chtěl jsem, abys mi byla nablízku. Kdyby se mi tam nelíbilo, kdyby na mě byli zlí, kdybych chtěl utéci … ať mám kam. Anebo naopak … pokud to tam bude príma, pokud budu plný emocí, pokud se budu potřebovat vypovídat … ať mám s kým.

No a to je všechno. V e-mailové poště už mám tvoji odpověď. Proč ji neotevřu? Protože … protože se bojím odmítnutí, jenže ... bojím se i souhlasu. Bojím – není to správné slovo, ale momentálně mě lepší nenapadá. Nojo, není to se mnou jednoduché, zřejmě jsem fakt exot, návštěvník z jiné planety. Ale ty mě za ty roky, naštěstí už znáš a tedy chápeš, že nemohu psát veselé články. Ty bych si musel vymýšlet. To neumím. Umím jen opisovat … příběhy od něj … od života! A to není právě autor veseloher. Tak pa! Možná se uvidíme? Možná, že ne? To se uvidí. Čau Michal

 

Autor: Milan Vít | sobota 11.2.2017 6:00 | karma článku: 15,52 | přečteno: 460x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 322x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

„Můžete nás grilovat.“ Koalice SPOLU zahájila kampaň u piva a klobás

2. května 2024  20:41

„Ááá, náčelník přijíždí,“ zahlásil europoslanec ODS Alexandr Vondra. K poděbradské kolonádě, kterou...

Na Plzeňsku hořela hala sklárny, oheň zasáhl třetinu střechy

2. května 2024  18:22,  aktualizováno  20:15

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hořelo v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?