Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

181| Končím s plánováním

Běhám si po zeměkouli už přes půl století a stále opakuji stejné chyby. Dnes se chci zmínit o činnosti, která předcházela a stále předchází realizaci zvláštní události jako je dovolená, výlet, návštěva – totiž  naplánování akce.

Již v dobách neexistujících navigací a google map jsem před každou cestou dlouho do noci cvičil s pravítkem, kalkulačkou a sestavoval itinerář + jeho varianty (mokrá, suchá, spěchající, oběd konzumující, atraktivity po cestě navštívit hodlající…). Po itinerářích následoval plán činnosti, seznam věcí, s sebou nutně potřebujících, popřípadě jídelníček a tedy seznam potravin již z domova majících a poté těch v místě kupujících. Jasně, že nejdůležitější byl peněžní deník několikrát denně aktualizovaný.

Co naplat, že jsem byl po plánovací stránce perfektně připraven, když jsem tuto předpřípravu většinou  buď zanechal doma na speciálním místě, kde ji není možné zapomenout, popřípadě měl uloženou v kufru (jenž je založen v zavazadlovém prostoru auta další bagáží - viz bonus*). Takže je jasné, že jsem jen těžko mohl využívat pracně nachystaných informací.

Jak jde čas, navigace máme v mobilu, psát seznamy mě už vůbec nebaví, ale přesto se občas hecnu a tak říkajíc pro jistotu (jedu-li do cizího města) se pokusím o alespoň minimalistický rozpis. Ale po poslední zkušenosti jsem i já pochopil, že existuje celá řada smysluplnějších (byť ne o moc) činností, kterým se mohu spíš věnovat: změnit definici špinavého nádobí v čisté, realizovat přenos obsahu odpadkového koše do kontejnérů před domem, oholit se, realizovat prací kolečko PPSS (= prádlo, pračka, sušák, skříň … což lze opakovat donekonečna. Proč tak rezolutní odsudek plánování? I mně už totiž docvaklo, že nejen kvapná, ale i zbytečná práce je prostě málo platná. Naplnění 2 bodů ze 16 nelze opravdu považovat za výhru...

  1. Mám vstát v 8h                                     Nepovedlo se, vykopu se až v 8.30
  2. Zajet natankovat                                   Nesplněno, pumpa je  zavřena
  3. Koupit v cukrárně dárek                       Cukrárna  také zavřena – neteče voda
  4. Rehabilitace v 9:45                              Zplavenej dobíhám do nemocnice v 9:55
  5. Odjezd z města v 11h                          Pozor, tento bod plním!
  6. Zvolen směr Příbor, Hranice                Automaticky jedu na Fulnek. Proč? Nevím
  7. 15 min v plusu, dám oběd                   Nedám, na statku mají ve 12:15 už zavřeno
  8. 12:33 parkuji v podzemkách                Výhra! 2. bod splněn dle plánu
  9. 12:44 sraz u vlaku?                             Cos se nepovedlo: vlak fuč, já na peróně sám
  10. Proč tu není ona?                                Sláva mobilu, po 12 min konečně kontakt
  11. Autem do centra…                              Zůstává v podzemkách, okružka tramvají
  12. 13:30 Horní nám, orloj, foto                13:35 restauračka: oběd, kafe…
  13. 15:00 OC - oběd, pauza                     15h - orloj nefunkční, zato lidí jak s…..
  14. 16h, průzkum nové tram trati              Procházka parkem, cukrárna
  15. 17:00 odjezd do Bruntálu                    17:30 kudy z garáží, kde tu je sakra exit?
  16. 18:00 cukrárna v Bruntálu                  18:30 bloudění v Bruntálu - cíl nalezen!

Takže ode dneška neplánuji, nevymýšlím, netaktizuji. Pokud mě chcete, řekněte datum a já se tam dokodrcám - jedno jak, jedno v kolik, bez nervů. Možná...

* Bonus: pro představu, co jsem musel naložit do kufru automobilu na letošní dovolenou: 2 dospělí plus 13 letá dcera, takže tři dospělí … 2x kufr, 1x velká taška, 2x karimatka, polostan, lednička, ventilátor, taška plná bot, kufr s knihami na prodej, počítač, taška s potravinami, druhá taška se spoustou dárků, 3x příruční batoh (mobil, peněženka, brýle, klíče, roušky…), klobouk. Je proto tak divné, že občas něco zapomenu? Bohužel, tentokrát to odnesl právě počítač! Smutný příběh, řekl by kámoš Petr.

Olomouc, opraveno nejen centrum
Hlavolam: co to je a k čemu to slouží?

 

Arcibiskupské domy, foceno z parku

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Milan Vít | pátek 8.10.2021 8:10 | karma článku: 10,57 | přečteno: 215x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 354x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 323x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

U Charkova jde vše podle plánu, město zatím dobýt nechceme, tvrdí Putin

17. května 2024  13:10,  aktualizováno  13:35

Ruské síly podle prezidenta Vladimira Putina v Charkovské oblasti postupují podle plánu. S dobytím...

Piráti plánují boj s dezinformacemi. Putin má zájem ovlivnit eurovolby, míní

17. května 2024  13:31

Aktualizujeme Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  13:07

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?